Varumärken & Konsumtion

Vilka varumärken är mest relevanta inom olika kategorier? Vad har unga på frukostbordet? Vad ska en bra bankapp för tonåringar innehålla? Hur ska vi möta kunder i sociala medier? Vad driver försäljning av hygienprodukter i dagligvaruhandel?

Oavsett om du vill nå ut med en produkt, en tjänst eller en idé har förutsättningarna för framgångsrik varumärkeskommunikation förändrats i grunden. Samtidigt som 96% av kunderna har en smartphone som de använder till att läsa på, köpa och interagera med varumärken de brinner för, har det aldrig varit så svårt att nå fram för den som inte förstår kontexten. Data kring köp- och användarbeteenden finns i överflöd, men vad kretsar egentligen unga konsumentbeslut kring och hur kan man sätta sina produkter i rätt sorts sammanhang?

Inom området Varumärken & Konsumtion tillhandahåller vi konsumentinsikter bortom uttjatade begrepp och allmänna ”sanningar”, oavsett om det handlar om att skapa bra butiksupplevelser, anpassa ett globalt varumärkeskoncept för den nordiska marknaden, eller möta kunderna i digitala miljöer.

Färdigpaketerad expertkunskap
Kost & livsmedelsrapporten – hur ser beteenden och preferenser ut inom olika livsmedelskategorier?

Återkommande uppdragsgivare

  • FMCG-bolag
  • Banker
  • Kommunikationsbyråer
  • Branschorganisationer

Unilever

Mansrollen förändras. Att sekellånga ideal snabbt har blivit omoderna är de flesta överens om, men vad ersätter dem och vad innebär det att vara ung man i Norden 2016? Somliga skulle kalla det för en fråga för kultursidorna, men för oss var det en central utgångspunkt för att bäst kunna besvara hur unga män helst vill köpa FMCG-produkter inom vissa kategorier. På uppdrag av Unilever genomförde vi kvantitativa och kvalitativa studier i tre nordiska länder, och resultatet ser du på en butikshylla nära dig.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med varumärken & konsumtion? Kontakta Lovisa!